-
Blz. 1
Jaarstukken 2020
-
Blz. 2
Jaarstukken 2020
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Aanbieding
-
Blz. 6
Inleiding en leeswijzer
-
Blz. 7
Inleiding
-
Blz. 8
Financiële samenvatting
-
Blz. 9
Financiële samenvatting
-
Blz. 10
Beslispunten en besluitvorming
-
Blz. 11
Beslispunten en besluitvorming
-
Blz. 12
Bestuurlijke structuur
-
Blz. 13
Bestuurlijke structuur
-
Blz. 14
Jaarverslag 2020
-
Blz. 15
Stand van zaken programma's
-
Blz. 16
Programma 1 Bestuur en veiligheid in Doesburg
-
Blz. 17
Korte beschrijving
-
Blz. 18
Wat wilden we bereiken en wat hebben we daarvoor gedaan
-
Blz. 19
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 20
1.01 Inwoners en belangenpartijen nadrukkelijker betrekken bij het politieke proces en transparanter zijn in de informatievoorziening.
-
Blz. 21
Bij relevante bestuurlijke voorstellen en projecten geven we standaard aan hoe we vormgeven aan participatie van onze inwoners en belanghebbenden.
-
Blz. 22
We gaan onze inwoners goed informeren over beleid, projecten en dienstverlening en we zetten hiervoor instrumenten in zoals regiobode, social media en onze begrotingsapp.
-
Blz. 23
1.02 Wij zorgen er voor dat de privacy en informatieveiligheid van en voor onze inwoners goed zijn geborgd.
-
Blz. 24
Zorgen dat de Informatiebeveiliging op orde is en voldoet aan de landelijke normen.
-
Blz. 25
Zorgen dat privacy structureel goed geborgd is conform de AVG.
-
Blz. 26
1.03 Een veilige samenleving.
-
Blz. 27
Bestuurlijk optreden tegen hennep en drugsoverlast.
-
Blz. 28
De APV uitbreiden met een aantal bestuurlijke instrumenten om bijvoorbeeld woonoverlast tegen te gaan maar ook om te kunnen optreden tegen panden waar illegale activiteiten plaatsvinden.
-
Blz. 29
Een actueel veiligheidsbeleid opstellen voor 2019-2022.
-
Blz. 30
Instrument huisverbod inzetten bij huiselijk geweld.
-
Blz. 31
Ondermijning structureel aanpakken samen met partners. Inzetten op de fenomenen drugs/hennep, witwassen en (zorg) fraude.
-
Blz. 32
Wat mag het kosten?
-
Blz. 33
Toelichting op de budgetafwijkingen
-
Blz. 34
Beleidsindicatoren
-
Blz. 35
Verbonden partijen
-
Blz. 36
Programma 2 Leefbaar en duurzaam Doesburg
-
Blz. 37
Korte beschrijving
-
Blz. 38
Wat wilden we bereiken en wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 39
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 40
2.01 Prettige leefomgeving.
-
Blz. 41
We realiseren een stadspark aan de Koppelweg.
-
Blz. 42
We realiseren speel-, beweeg- en ontmoetingsplekken voor jong en oud.
-
Blz. 43
We renoveren het openbaar groen en onze bomen.
-
Blz. 44
We stellen een onderhoudsplan op voor onze civieltechnische kunstwerken en we voeren dat conform uit.
-
Blz. 45
We stellen een Watertakenplan Olburgen 2022-2026 op.
-
Blz. 46
We verbeteren de openbare ruimte in Beinum.
-
Blz. 47
We voeren overleg met LTO, onze boeren en andere belanghebbenden over hoe stad en buitengebied elkaar kunnen versterken.
-
Blz. 48
We zorgen voor toekomstbestendige en hoogwaardige sportaccommodaties die multifunctioneel gebruikt kunnen worden door jong en oud.
-
Blz. 49
2.02 Een bereikbaar en toegankelijk Doesburg.
-
Blz. 50
Herinrichting Kloostertuin.
-
Blz. 51
Opstellen Mobiliteitsplan Doesburg 2020-2025.
-
Blz. 52
Reconstructie Zomerweg – Eekstraat – Nieuwe Eekstraat.
-
Blz. 53
Uitvoeren parkeeronderzoek en implementeren van de maatregelen.
-
Blz. 54
Verbetering fietsnetwerk inclusief fietsparkeren en oplaadpunten.
-
Blz. 55
2.03 Een energieneutraal Doesburg in 2050.
-
Blz. 56
Evaluatie uitvoeringsprogramma Energieneutraal Doesburg 2050 en opstellen nieuw programma voor de jaren 2022 en volgende.
-
Blz. 57
Opstellen uitvoeringsprogramma Energieneutraal Doesburg 2050 voor de jaren 2019, 2020 en 2021.
-
Blz. 58
2.04 We verbeteren de inzameling en verwerking van huishoudelijk afval.
-
Blz. 59
We evalueren het gespiegeld inzamelen met onze bewoners en komen zonodig met verbetermaatregelen.
-
Blz. 60
We realiseren voldoende inzamelpunten.
-
Blz. 61
We stellen een grondstoffenplan 2020-2023 op.
-
Blz. 62
Wat mag het kosten?
-
Blz. 63
Toelichting op de budgetafwijkingen
-
Blz. 64
Beleidsindicatoren
-
Blz. 65
Verbonden partijen
-
Blz. 66
Programma 3 Wonen, werken en recreëren in Doesburg
-
Blz. 67
Korte beschrijving
-
Blz. 68
Wat wilden we bereiken en wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 69
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 70
3.01 We koesteren het historisch en monumentale karakter van de stad.
-
Blz. 71
We accentueren de doorsnijdingen bij de Lage Linie.
-
Blz. 72
We evalueren en actualiseren het gemeentelijk monumentenbeleid.
-
Blz. 73
We plaatsen informatiepanelen en verbeteren de website (Linies).
-
Blz. 74
We realiseren een uitkijktoren op de Hoge Linie.
-
Blz. 75
We verbeteren de wandel- en fietspaden (Linies).
-
Blz. 76
3.02 Versterken economische structuur en aantrekkelijkheid van onze stad.
-
Blz. 77
Evaluatie en actualisatie cultuurbeleid.
-
Blz. 78
Gedurende het toeristenseizoen weren we gemotoriseerd verkeer in het Kernwinkelgebied.
-
Blz. 79
Herinrichting kernwinkelgebied.
-
Blz. 80
Samen met ondernemers pakken we de leegstand in de binnenstad aan.
-
Blz. 81
Uitvoeren van de Cultuurnota 2017-2020, Slim Verbinden.
-
Blz. 82
We voeren een halfjaarlijks overleg met horeca- en overige ondernemers over het promoten van onze stad.
-
Blz. 83
3.03 We willen bedrijvigheid en daarmee werkgelegenheid behouden.
-
Blz. 84
Herontwikkeling centrum Beinum.
-
Blz. 85
Opstellen uitvoeringsplan Economisch Beleid 2020-2021.
-
Blz. 86
Revitalisering bedrijventerrein Beinum (westelijk deel).
-
Blz. 87
Uitvoeringsplan Economisch Beleid 2018-2019.
-
Blz. 88
We gaan met de bedrijfscontactfunctionaris startende ondernemers ondersteunen daar waar nodig.
-
Blz. 89
3.04 Aantrekkelijke woonlocaties realiseren.
-
Blz. 90
Evalueren en actualiseren woonbeleid.
-
Blz. 91
Uitvoeren Woonvisie 2017-2022.
-
Blz. 92
Woningbouw Beinum West.
-
Blz. 93
Woningbouw Koppelweg.
-
Blz. 94
3.05 Doorontwikkeling evenementen en cultuurhistorisch erfgoed.
-
Blz. 95
Afronding van de herinrichting van de Turfhaven door middel van het aanleggen van een loop- en fietsroute.
-
Blz. 96
Opstellen toeristisch uitvoeringsplan.
-
Blz. 97
3.06 We bereiden ons goed voor op de Omgevingswet.
-
Blz. 98
Implementatie Omgevingswet.
-
Blz. 99
We koppelen ons beleid aan een digitaal stelsel omgevingswet.
-
Blz. 100
We realiseren een omgevingsvisie light.
-
Blz. 101
Wat mag het kosten?
-
Blz. 102
Toelichting op de budgetafwijkingen
-
Blz. 103
Beleidsindicatoren
-
Blz. 104
Verbonden partijen
-
Blz. 105
Programma 4 Zorg in Doesburg
-
Blz. 106
Korte beschrijving
-
Blz. 107
Wat wilden we bereiken en wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 108
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 109
4.01 Integrale dienstverlening en het beleid verfijnen en verbeteren.
-
Blz. 110
We gaan het beleid en alle instrumenten inventariseren en de kosten die daarbij gemaakt worden.
-
Blz. 111
We gaan onze sociale dienst toekomstbestendig maken.
-
Blz. 112
We maken sociale voorzieningen toegankelijker door verdere digitalisering.
-
Blz. 113
We optimaliseren ons beleid en onze instrumenten door de effectiviteit en de doelmatigheid ervan te duiden.
-
Blz. 114
We realiseren een brede integrale toegang tot de voorzieningen in het sociale domein, waarbij de inwoners zelf kunnen kiezen hoe ze toegang willen krijgen.
-
Blz. 115
4.02 Optimaal inzetten op preventief jeugdbeleid. Preventieve voorzieningen jeugd dienen goed aan te sluiten op de gedecentraliseerde taken van het sociale domein.
-
Blz. 116
We behouden de kracht van het jeugdteam Doesburg in het kader van de Integrale Toegang tot de Voorzieningen.
-
Blz. 117
We pakken de verslavingsproblematiek aan bij Doesburgse jongeren (alcohol, drugs) (voorlichting en interventies).
-
Blz. 118
We stellen een nieuwe vereenvoudigde en breder ingestoken visie vast voor onderwijsachterstandenbeleid.
-
Blz. 119
We verbreden de doelgroep en verruimen de openingstijden van Jongerencentrum 0313.
-
Blz. 120
4.03 We stimuleren aanpassingen en verbeteringen van de zorg binnen het beschikbare veranderbudget.
-
Blz. 121
Evaluatie huidige innovatieprojecten jeugd.
-
Blz. 122
4.04 We ondersteunen mantelzorgers en vrijwilligers zo optimaal mogelijk.
-
Blz. 123
We gaan samen met mantelzorgers en vrijwilligers mogelijkheden voor ondersteuning invoeren.
-
Blz. 124
4.05 Eenzaamheid met name van ouderen tegengaan.
-
Blz. 125
We stimuleren inloop en dagopvang.
-
Blz. 126
We stimuleren interactie tussen ouderen door middel van de inzet van inwoners die zich als verbinder willen inzetten.
-
Blz. 127
4.06 Bevorderen gezonde leefstijl.
-
Blz. 128
We starten een voorlichtingscampagne om daarmee een gezonde levensstijl te bevorderen.
-
Blz. 129
We zetten het project Doesburg Beweegt met de Buurtsportcoaches en Sjors Sportief voort.
-
Blz. 130
4.07 Zorgen voor een toename van uitstroom naar werk.
-
Blz. 131
We maken een nieuw beleidsplan Participatiewet.
-
Blz. 132
We maken voor elke bijstandsgerechtigde een plan van aanpak gericht op een maximale economische zelfstandigheid.
-
Blz. 133
4.08 Optimaal inzetten op preventief beleid in het kader van de participatiewet.
-
Blz. 134
We voeren instrumenten in waarmee wij vroegtijdig schulden in kaart krijgen en vervolgens schuldhulpverlening kunnen inzetten.
-
Blz. 135
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 136
Toelichting op de budgetafwijkingen
-
Blz. 137
Beleidsindicatoren
-
Blz. 138
Verbonden partijen
-
Blz. 139
Programma 5 Algemene dienst en financiën
-
Blz. 140
Korte beschrijving
-
Blz. 141
Wat wilden we bereiken en wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 142
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 143
5.01 Een gezonde financiële positie.
-
Blz. 144
De omvang van de algemene reserve is aan het eind van de zittingsperiode van het huidige college minimaal 8 miljoen euro.
-
Blz. 145
We zorgen er voor dat de begroting jaarlijks materieel sluitend is.
-
Blz. 146
5.02 Een lage belastingdruk.
-
Blz. 147
De totale lastendruk voor de afvalstoffenheffing, de rioolheffingen en de OZB mag jaarlijks niet meer stijgen dan de reguliere inflatiecorrectie.
-
Blz. 148
5.03 Optimalisatie van de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering.
-
Blz. 149
Betere afhandeling van binnenkomende post c.q. klantvragen.
-
Blz. 150
Ontwikkelen van nieuw dienstverleningsconcept (hierbij geven we aan welke klantvragen we via welk kanalen (persoonlijke dienstverlening, digitale afhandeling et cetera afhandelen en maken we keuzes in de openingstijden van onze fysieke loketten).
-
Blz. 151
Realiseren projecten van het programma Digitaal Werken en Dienstverlenen.
-
Blz. 152
Samen met onze klanten gaan we de klantprocessen herinrichten door overbodige processtappen te schrappen.
-
Blz. 153
We verleggen de openingstijden van onze publieksbalies meer naar de avonduren.
-
Blz. 154
5.04 Toekomstbestendige invulling van huisvesting fysieke loketten gemeentelijke dienstverlening en ambtelijke organisatie en bestuur.
-
Blz. 155
We zorgen voor huisvesting waarbij het streven is de dienstverlening aan inwoners & ondernemers te verbeteren, de arbeidsomstandigheden voor medewerkers te verbeteren en gemeentelijk vastgoed te verduurzamen.
-
Blz. 156
5.05 We willen ons gemeentelijk vastgoed op een efficiënte wijze beheren en onderhouden.
-
Blz. 157
Vaststellen gemeentelijk vastgoedbeheerplan.
-
Blz. 158
Wat mag het kosten?
-
Blz. 159
Toelichting op de budgetafwijkingen
-
Blz. 160
Beleidsindicatoren
-
Blz. 161
Verbonden partijen
-
Blz. 162
Overzicht algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 163
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 164
Budgetbijstellingen in meerjarenperspectief
-
Blz. 165
Toelichting op de budgetafwijkingen
-
Blz. 166
Paragrafen
-
Blz. 167
Paragraaf A | Lokale heffingen
-
Blz. 168
Paragraaf A | Lokale heffingen
-
Blz. 169
Paragraaf B | Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 170
Paragraaf B | Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 171
Paragraaf C | Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 172
Paragraaf C | Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 173
Paragraaf D | Financiering
-
Blz. 174
Paragraaf D | Financiering
-
Blz. 175
Paragraaf E | Bedrijfsvoering
-
Blz. 176
Paragraaf E | Bedrijfsvoering
-
Blz. 177
Paragraaf F | Verbonden partijen
-
Blz. 178
Paragraaf F | Verbonden partijen
-
Blz. 179
Paragraaf G | Grondbeleid
-
Blz. 180
Paragraaf G | Grondbeleid
-
Blz. 181
Jaarrekening 2020
-
Blz. 182
Balans
-
Blz. 183
Activa en Passiva
-
Blz. 184
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 185
Gerealiseerd totaal saldo van baten en lasten per programma
-
Blz. 186
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 187
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 188
Toelichting op de balans
-
Blz. 189
ACTIVA
-
Blz. 190
Vaste activa
-
Blz. 191
Voorraden
-
Blz. 192
Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 193
Liquide middelen
-
Blz. 194
Overlopende activa
-
Blz. 195
PASSIVA
-
Blz. 196
Eigen vermogen
-
Blz. 197
Eigen vermogen - verplichtingen Algemene Reserve
-
Blz. 198
Voorzieningen
-
Blz. 199
Vaste schulden
-
Blz. 200
Netto vlottende schulden
-
Blz. 201
Overlopende passiva
-
Blz. 202
Ontvangen voorschotbedragen die ontstaan door voorfinanciering op uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel en van derden verkregen middelen Overige Nederlandse overheidslichamen
-
Blz. 203
Waarborgen en garanties
-
Blz. 204
Stand van zaken investeringsprogramma (financieel)
-
Blz. 205
Stavaza investeringen financieel
-
Blz. 206
Kleurenstatus investeringen
-
Blz. 207
Doelstellingen
-
Blz. 208
Lopende investeringen
-
Blz. 209
70026125 Digitale dienstverlening en digitaal werken DD&DW
-
Blz. 210
70026128 Digikoppeling adapter en Servicebus
-
Blz. 211
70026129 ICT fysiek domein
-
Blz. 212
71028002 Vervangingsinvestering Electrotrucks stadswerf
-
Blz. 213
71040002 Herinrichting bestuursvleugel Stadhuis
-
Blz. 214
71041001 Digitale dienstverlening en digitaal werken
-
Blz. 215
71104001 Revitalisering bedrijventerrein Beinum
-
Blz. 216
71104002 Rec Zomerweg Eekstraat en nw Eekstraat
-
Blz. 217
71111000 Beheersplan OV Masten 2017-2020
-
Blz. 218
71111001 Beheersplan OV Armaturen 2017-2020
-
Blz. 219
71111002 Beheersplan OV Masten 2021-2024
-
Blz. 220
71111003 Beheersplan OV Armaturen 2021-2024
-
Blz. 221
71152000 Herontwikkeling Koppelweggebied
-
Blz. 222
71179000 Uitv.beleidsplan spelenbewegen en ontmoeten
-
Blz. 223
71314000 Project woningbouwlocatie Koppelweg 14
-
Blz. 224
72110001 Verkeersveiligheidsplan
-
Blz. 225
76700001 ICT-3 D`s
-
Blz. 226
77220046 Pompen en installatie bergbezinkbasin Verheullweg
-
Blz. 227
78100107 Ontwikkelingen Turfhaven
-
Blz. 228
71104004 Rehabilitatieplan wegen 2020-2023
-
Blz. 229
71104003 Reh.plan Angerlosew Bingerdenseweg en Breedestr
-
Blz. 230
71312000 Groen spelen en water Naar buiten in Beinum
-
Blz. 231
71277000 Vitale Binnenstad
-
Blz. 232
71258000 Herinr gebied rond PeGe woningen Algemeen
-
Blz. 233
71258001 Herinr gebied rond PeGe woningen Riolering
-
Blz. 234
71041002 ICT Omgevingswet
-
Blz. 235
71241008 Investering riolering 2020 (AT 5 jaar)
-
Blz. 236
71241007 Investering riolering 2020 (AT 15 jaar)
-
Blz. 237
71241006 Investering riolering 2020 (AT 40 jaar)
-
Blz. 238
Toelichting reserves, voorzieningen en van derden verkregen middelen
-
Blz. 239
Reserves
-
Blz. 240
Voorzieningen
-
Blz. 241
Van derden verkregen middelen
-
Blz. 242
Kleurenstatus reserves
-
Blz. 243
Doelstellingen
-
Blz. 244
Reserves
-
Blz. 245
79101002 Algemene reserve mobiel 1002
-
Blz. 246
79102015 Best Res arbeidsvoorwaardenmaatregelen 2015
-
Blz. 247
79102044 Bestemm Reserve kapitaallasten 2044
-
Blz. 248
79102051 Bestemm Res mob fonds parkeercapaciteit 2051
-
Blz. 249
79102057 Bestemm Reserve Openbare verlichting 2057
-
Blz. 250
79102058 Reserve Huisvesting basisonderwijs IHP 2058
-
Blz. 251
79102059 Bestemm Res speeltoestellen 2059
-
Blz. 252
79102060 Reserve BUIG-Budget (inkomensdeel WWB) 2060
-
Blz. 253
79102068 Reserve overgehevelde midddelen 2068
-
Blz. 254
79102070 Bestemm Reserve Digitaal werken 2070
-
Blz. 255
79102071 Bestemm Reserve Inrichting Soc Domein 2071
-
Blz. 256
79102062 BR groot Ond kapitaalgoed (tijdelijk) 2062
-
Blz. 257
79102072 Bestemm Reserve Rehabilitatie wegen 2072
-
Blz. 258
Kleurenstatus voorzieningen
-
Blz. 259
Doelstellingen
-
Blz. 260
Voorzieningen
-
Blz. 261
79103003 Voorziening wegen 3003
-
Blz. 262
79103016 Voorz. onderhoud gemeentegebouwen 3016
-
Blz. 263
79103018 Voorziening wachtgeld wethouders 3018
-
Blz. 264
79103049 VRZ niet gerealiseerde kaplast riolering 3049
-
Blz. 265
79103054 Voorz Turfhaven (incl. camperplaatsen) 3054
-
Blz. 266
79103048 Voorziening vervangingsinvestering riolering 3048
-
Blz. 267
Niet uit de balans blijkende vorderingen en verplichtingen
-
Blz. 268
Niet uit de balans blijkende vorderingen en verplichtingen
-
Blz. 269
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 270
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 271
Rechtmatigheid
-
Blz. 272
Rechtmatigheid
-
Blz. 273
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 274
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 275
Analyse van het resultaat t.o.v. de begroting
-
Blz. 276
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 277
Bijlagen
-
Blz. 278
Verloop BBV beleidsindicatoren
-
Blz. 279
Verloop BBV indicatoren
-
Blz. 280
Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen
-
Blz. 281
SiSa opgave
-
Blz. 282
Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 283
Totaaloverzicht exploitatiebudgetten
-
Blz. 284
Lijst van gebruikte afkortingen
-
Blz. 285
Lijst van gebruikte afkortingen
-
Blz. 286
Wet Normering Topinkomens
-
Blz. 287
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semiepublieke sector
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap