Integrale voortgangsrapportage 2022-2026 (IVR)
|
Blz. 1
|
Integrale voortgangsrapportage 2022-2026
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Inleiding
|
Blz. 4
|
Inleiding
|
Blz. 5
|
Programma 1 Evenwichtig en leeftijdsbestendig woon- en vestigingsklimaat
|
Blz. 6
|
Korte beschrijving
|
Blz. 7
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 8
|
L 1.1 Doesburg moet aantrekkelijk blijven voor jongeren, starters en gezinnen. We willen meer betaalbare koop- en huurwoningen met name voor deze doelgroepen.
|
Blz. 9
|
M 1.1 We realiseren 200 extra woningen.
|
Blz. 10
|
M 1.1 We realiseren mogelijkheden voor innovatieve nieuwe woonvormen.
|
Blz. 11
|
M 1.1 We stellen een woningbouwstrategie per wijk op, waarbij met een hoge prioriteit tegelijkertijd de inrichting van de woonomgeving wordt meegenomen.
|
Blz. 12
|
L 1.2 De verkeersveiligheid is een belangrijk aandachtspunt. We willen in het verlengde hiervan daar waar dat mogelijk is binnen de bebouwde kom een maximale snelheid ingevoerd zien van 30 kilometer per uur.
|
Blz. 13
|
M 1.2 We creëren veiligere oversteekplaatsen.
|
Blz. 14
|
M 1.2 We komen met een inventarisatie van de wegencategoriën.
|
Blz. 15
|
M 1.2 We komen met een verkleerscirculatieplan.
|
Blz. 16
|
L 1.3 We willen een uitbreiding van het aantal beschikbare parkeerplaatsen en we willen ook hiervoor de mogelijkheden nader onderzocht hebben.
|
Blz. 17
|
M 1.3 We doen onderzoek naar de haalbaarheid van het realiseren van een (kostendekkende) gecentraliseerde parkeervoorziening(en) voor bezoekers van onze binnenstad.
|
Blz. 18
|
M 1.3 We gaan kijken naar additionele parkeermogelijkheden buiten de singels voor zowel permanent als tijdelijk gebruik bij evenementen.
|
Blz. 19
|
M 1.3 We gaan nadrukkelijk kijken naar de mogelijkheden tot ondergronds en/of meerlaags parkeren eventueel in combinatie met het bouwen van woningen.
|
Blz. 20
|
L 1.4 We willen een kwaliteitsimpuls van het groen en de openbare ruimte in de wijken.
|
Blz. 21
|
M 1.4 We gaan bevorderen dat inwoners zich verantwoordelijk voelen voor hun eigen wijk en dat wijkbewoners bijvoorbeeld zelf het groenonderhoud voor hun rekening nemen.
|
Blz. 22
|
M 1.4 We zorgen ervoor dat iedere wijk een toegankelijke ontmoetingsruimte in de buitenruimte heeft waar bewoners kunnen samenkomen. Een plek die uitnodigt tot ontmoeten, verbljven en bewegen.
|
Blz. 23
|
L 1.5 We willen nog dit jaar (2023) de financiële, juridische en ruimtelijke haalbaarheid onderzocht zien om de sporthal Beumerskamp in een multifunctionele vorm toe te voegen aan het zwembad.
|
Blz. 24
|
M 1.5 We schakelen een externe deskundige in om het onderzoek (zwembad/sporthal) te doen en ons te voorzien van verdere advisering voor besluitvorming.
|
Blz. 25
|
L 1.6 De speeltuinen in Doesburg verdienen de aankomende jaren meer aandacht en we willen dat speeltuinen versneld worden opgewaardeerd in het verlengde van het eerder vastgestelde beleidsplan spelen en bewegen.
|
Blz. 26
|
M 1.6 We geven uitvoering aan het eerder vastgestelde beleidsplan "Spelen en bewegen" door middel van het opwaarderen van de speeltuinen.
|
Blz. 27
|
L 1.7 De energietransitie is ook in onze gemeente een belangrijk thema. We willen nadrukkelijk onze inwoners, bedrijven en instellingen en initiatieven vanuit de samenleving zo goed mogelijk ondersteunen en faciliteren.
|
Blz. 28
|
M 1.7 We geven uitvoering aan het al vastgestelde projectplan "Doesburg Energieneutraal 2030" met de daarin opgenomen werklijnen.
|
Blz. 29
|
M 1.7 We stellen een klimaatadaptatiestrategie vast voor de openbare ruimte en particuliere tuinen.
|
Blz. 30
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 31
|
BBV beleidsindicatoren
|
Blz. 32
|
Programma 2 Verbindende en versterkende sociale aanpak
|
Blz. 33
|
Korte beschrijving
|
Blz. 34
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 35
|
L 2.1 We werken voortvarend aan de "Notitie Koers verleggen" en de daarin vastgelegde actielijnen, waarbij koersverlegging, preventie, ontschotting, gebruikmaking van de kracht van de samenleving en inclusie belangrijke uitgangspunten zijn.
|
Blz. 36
|
M 2.1 Inventariseren en ordenen van voorliggende initiatieven ter bestrijding armoede.
|
Blz. 37
|
M 2.1 We blijven inzetten op preventie en vroegsignalering.
|
Blz. 38
|
M 2.1 We gaan de sociale basis versterken.
|
Blz. 39
|
M 2.1 We stimuleren positieve gezondheid.
|
Blz. 40
|
M 2.1 We zorgen voor bestaanszekerheid.
|
Blz. 41
|
L 2.2 Eenzaamheid is een groeiend probleem en moet ook in Doesburg stevig worden aangepakt.
|
Blz. 42
|
M 2.2 Onderzoek naar versterken bestaande ontmoettingsplekken en mogelijkheden Dagbesteding als algemene voorziening.
|
Blz. 43
|
M 2.2 We organiseren een conferentie met inwoners en deskundigen over eenzaamheid.
|
Blz. 44
|
L 2.3 Wij willen dat vrijwilligers goed worden ondersteund en dat verenigingen beter bij elkaar worden gebracht. We willen de bestaande vrijwilligerssteunpunten beter ondersteunen en opwaarderen en een centraal informatiepunt inrichten.
|
Blz. 45
|
M 2.3 Het opstellen van een uitvoeringsplan stimulering vrijwilligersinzet en versterking vrijwilligerspunt
|
Blz. 46
|
L 2.4 Iedereen kan meedoen. Op maat gemaakt werk ook voor mensen die in de bijstand zitten kan een goed middel zijn om mensen te activeren en meer zingeving aan hun leven te geven. We willen een positieve en meer creatieve invulling.
|
Blz. 47
|
M 2.4 Meer inwoners hebben passende dagbesteding qua arbeidsmatige-, maatschappelijke- of sociale inzet (tegenprestatie).
|
Blz. 48
|
M 2.4 Opstarten van DWOB (Doesburgs Werk- en Ontwikkel Bedrijf).
|
Blz. 49
|
M 2.4 We werken bij interne vacatures actief aan inclusie en regelen waar nodig goede begeleiding.
|
Blz. 50
|
L 2.5 We willen graag dat meerjarige contracten afgesloten worden met maatschappelijke organisaties. Dit bevordert de continuïteit.
|
Blz. 51
|
M 2.5 We brengen in kaart welke kortdurende contracten we hebben en we bezien of we deze contracten een meerjarig karakter kunnen geven.
|
Blz. 52
|
L 2.6 We willen voldoende studiewerkplekken voor studenten. We willen voldoende flexibele studieplekken realiseren waar iedereen terecht kan, bijvoorbeeld op het stadhuis.
|
Blz. 53
|
M 2.6 We realiseren 4 studieplekken.
|
Blz. 54
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 55
|
BBV beleidsindicatoren
|
Blz. 56
|
Programma 3 Kwaliteitstoerisme en toegankelijke natuurrecreatie
|
Blz. 57
|
Korte beschrijving
|
Blz. 58
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 59
|
L 3.1 We willen een bruisende, levendige Binnenstad en we willen in dit kader dat de bestaande evenementen worden behouden en optimaal vanuit de gemeente worden ondersteund.
|
Blz. 60
|
M 3.1 Toeristen betalen mee aan de voorzieningen.
|
Blz. 61
|
M 3.1 We realiseren een goede ondersteuning voor de vrijwilligers die zich inzetten op toeristisch vlak.
|
Blz. 62
|
M 3.1 We stellen een toeristische visie 2023 - 2028 op.
|
Blz. 63
|
M 3.1 We stellen een uitvoeringsprogramma vanuit de toeristische visie op.
|
Blz. 64
|
M 3.1 We verbeteren de bewegwijzering voor toeristen.
|
Blz. 65
|
L 3.2 Om een goed ondernemersklimaat te stimuleren, bedrijven te behouden en leegstand te voorkomen zal er actiever worden ingezet op acquisitie en een ondersteunende rol vanuit de gemeente.
|
Blz. 66
|
M 3.2 We komen met een voorstel voor de opvolging van de SCBD.
|
Blz. 67
|
M 3.2 We maken de inzet van een retailmakelaar mogelijk.
|
Blz. 68
|
M 3.2 We stellen een economische visie op.
|
Blz. 69
|
L 3.3 De VVV dient in Doesburg te worden behouden en vanuit de gemeente te worden ondersteund.
|
Blz. 70
|
M 3.3 De rol en de ondersteuning van de VVV betrekken we bij het opstellen van de toeristische visie.
|
Blz. 71
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 72
|
BBV beleidsindicatoren
|
Blz. 73
|
Programma 4 Bestuur en organisatie
|
Blz. 74
|
Korte beschrijving
|
Blz. 75
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 76
|
L 4.1 We willen de bestuurlijke zelfstandigheid van Doesburg behouden.
|
Blz. 77
|
M 4.1 We gaan vol inzetten op de realisering van onze toekomstvisie.
|
Blz. 78
|
L 4.2 We brengen de basis op orde.
|
Blz. 79
|
M 4.2 Er komt een meerjaren begroting van I&A.
|
Blz. 80
|
M 4.2 We maken een planning voor de versaasing en het verbeteren van de veiligheid en bijbehorende kosten inzichtelijk.
|
Blz. 81
|
M 4.2 We verhogen het opleidingsbudget en begeleidingsbudget.
|
Blz. 82
|
M 4.2 We verminderen de kwetsbaarheid van de organisatie door het aanstellen van een projectleider om het gastheer model vorm te geven.
|
Blz. 83
|
L 4.3 We willen een adequate ambtelijke huisvesting realiseren gekoppeld aan de toekomstplannen voor de ontwikkeling van de ambtelijke organisatie.
|
Blz. 84
|
M 4.3 We zorgen voor besluitvorming en over adequate huisvesting voor het ambtelijke apparaat en de realisatie ervan.
|
Blz. 85
|
L 4.4 We willen ruimte binnen de bestaande begroting creëren.
|
Blz. 86
|
M 4.4 Om ruimte binnen de bestaande begroting te creëren gaan we de inkomsten- en uitgavenkant doorlichten, mede in relatie tot de toekomstvisie.
|
Blz. 87
|
M 4.4 We brengen onze verplichte en autonome begrotingsposten concreter in beeld.
|
Blz. 88
|
M 4.4 We zorgen voor een materieel sluitende (meerjaren)begroting.
|
Blz. 89
|
L 4.5 We willen kritisch kijken naar ons voorzieningenniveau in relatie tot onze toekomstvisie. Er zullen scherpere keuzes gemaakt moeten worden in welke voorzieningen wel passen en welke niet.
|
Blz. 90
|
M 4.5 Geactualiseerde subsidieverordening met passages over maatschappelijke doelen.
|
Blz. 91
|
M 4.5 Onderzoek over welke voorzieningen tot het basisvoorzieningenniveau binnen onze gemeente behoren en welke door de voorzieningen in de regio vervuld worden.
|
Blz. 92
|
M 4.5 We gaan het jeugd- en jongerenwerk volgens de huidige inzichten vormgegeven, waarbij bekeken zal worden of een zelfstandig jongerencentrum nog bij deze vraag past. We willen kijken naar een beter alternatief.
|
Blz. 93
|
M 4.5 We willen analoog aan het recycleplein kijken of onze voorzieningen regionaal beter kunnen worden benut, waardoor wellicht ook financiële voordelen ontstaan voor de exploitatie ervan.
|
Blz. 94
|
L 4.6 We willen de inwoners en bedrijven en maatschappelijke organisaties meer dan voorheen een stevige positie geven in de beleidsontwikkeling en uitvoering.
|
Blz. 95
|
M 4.6 We gaan opgavegericht werken.
|
Blz. 96
|
M 4.6 We maken een beleidskader gebaseerd op de participatieladder.
|
Blz. 97
|
M 4.6 We ontwikkelen het werken via participatieve trajecten door.
|
Blz. 98
|
Wat gaat het kosten?
|
Blz. 99
|
BBV beleidsindicatoren
|
Blz. 100
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 101
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 102
|
Belangrijke financiële ontwikkelingen
|
Blz. 103
|
Dreigende overschrijdingen en -onderschrijdingen
|
Blz. 104
|
Lopende investeringen
|
Blz. 105
|
Stand van zaken lopende investeringskredieten (financieel)
|
Blz. 106
|
Stand van zaken investeringen
|
Blz. 107
|
Kleurenstatus investeringen
|
Blz. 108
|
Kleurenstatus investeringen
|
Blz. 109
|
Lopende investeringen
|
Blz. 110
|
71028003 Auto Pick-up 2022
|
Blz. 111
|
71028004 Skatebaan jongeren
|
Blz. 112
|
71028006 Project Flora 23
|
Blz. 113
|
71040002 Herinrichting bestuursvleugel Stadhuis
|
Blz. 114
|
71040004 Huisvesting Ambt. Organisatie 2021
|
Blz. 115
|
71040005 Stadskantoor Leigraafseweg 8-Bouw
|
Blz. 116
|
71041001 Digitale dienstverlening en digitaal werken
|
Blz. 117
|
71041002 ICT Omgevingswet
|
Blz. 118
|
71041003 HR automatisteringssysteem Motion 2022
|
Blz. 119
|
71041004 Belastingapplicatie 2022
|
Blz. 120
|
71064000 aandelen Alliander N.V. 2021
|
Blz. 121
|
71104001 Revitalisering bedrijventerrein Beinum
|
Blz. 122
|
71104002 Rec Zomerweg Eekstraat en nw Eekstraat
|
Blz. 123
|
71104003 Reh.plan Angerlosew Bingerdenseweg en Breedestr
|
Blz. 124
|
71104004 Rehabilitatieplan wegen 2020-2023
|
Blz. 125
|
71104006 Rehabilitatieplan oranjesingel
|
Blz. 126
|
71111000 Beheersplan OV Masten 2017-2020
|
Blz. 127
|
71111001 Beheersplan OV Armaturen 2017-2020
|
Blz. 128
|
71111002 Beheersplan OV Masten 2021-2024
|
Blz. 129
|
71111003 Beheersplan OV Armaturen 2021-2024
|
Blz. 130
|
71179000 Uitv.beleidsplan spelenbewegen en ontmoeten
|
Blz. 131
|
71241009 Investering riolering 2021 (AT 40 jaar)
|
Blz. 132
|
71241010 Investering riolering 2021 (AT 15 jaar)
|
Blz. 133
|
71241011 Investering riolering 2021 (AT 5 jaar)
|
Blz. 134
|
71241012 Investering riolering 2022 (AT 40 jaar)
|
Blz. 135
|
71241014 Investering riolering 2022 (AT 5 jaar)
|
Blz. 136
|
71251001 De Ooi proeftuin aardgasloze wijk (RIJKSBIJDRAGE)
|
Blz. 137
|
71258000 Herinr gebied rond PeGe woningen Algemeen
|
Blz. 138
|
71258001 Herinr gebied rond PeGe woningen Riolering
|
Blz. 139
|
71277000 Vitale Binnenstad Algemeen
|
Blz. 140
|
71277005 Vitale Binnenstad Kloostertuin
|
Blz. 141
|
71277010 Vitale Binnenstad De Bleek
|
Blz. 142
|
71277011 Vitale Binnenstad Winkelstraten
|
Blz. 143
|
71277015 Vitale Binnenstad Verkeer en Vervoer
|
Blz. 144
|
71312000 Groen spelen en water Naar buiten in Beinum
|
Blz. 145
|
71314000 Project Koppelweg 14 (Sluyswachter)
|
Blz. 146
|
71331001 Civiele kunstwerken 2022
|
Blz. 147
|
72110001 Verkeersveiligheidsplan
|
Blz. 148
|
78100106 Woning Koppelweg 22
|
Blz. 149
|
78100107 Ontwikkelingen Turfhaven
|
Blz. 150
|
71028005 Rehabilitatieplan Koppelweg
|
Blz. 151
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 152
|
Kleurenstatus voorzieningen
|
Blz. 153
|
Kleurenstatus voorzieningen
|
Blz. 154
|
Voorzieningen
|
Blz. 155
|
79103016 Voorz Onderh gemeentegebouwen 3016
|
Blz. 156
|
79103049 VRZ riolering middelen derden
|
Blz. 157
|
79103054 Voorz Turfhaven (incl. camperplaatsen) 3054
|
Blz. 158
|
Kleurenstatus reserves
|
Blz. 159
|
Kleurenstatus reserves
|
Blz. 160
|
Reserves
|
Blz. 161
|
79101002 Algemene reserve mobiel 1002
|
Blz. 162
|
79101005 Bestemmingsreserve wegen
|
Blz. 163
|
79101006 Bestemmingsreserve Wachtgeld
|
Blz. 164
|
79101007 Bestemmingsreserve SW bedrijven
|
Blz. 165
|
79102015 Best Res arbeidsvoorwaardenmaatregelen 2015
|
Blz. 166
|
79102044 Bestemm Reserve kapitaallasten 2044
|
Blz. 167
|
79102051 Bestemm Res mob fonds parkeercapaciteit 2051
|
Blz. 168
|
79102057 Bestemm Reserve Openbare verlichting 2057
|
Blz. 169
|
79102058 Reserve Huisvesting basisonderwijs IHP 2058
|
Blz. 170
|
79102059 Bestemm Res speeltoestellen 2059
|
Blz. 171
|
79102060 Reserve BUIG-Budget (inkomensdeel WWB) 2060
|
Blz. 172
|
79102062 BR groot Ond kapitaalgoed (tijdelijk) 2062
|
Blz. 173
|
79102068 Reserve overgehevelde midddelen 2068
|
Blz. 174
|
79102070 Bestemm Reserve Digitaal werken 2070
|
Blz. 175
|
79102072 Bestemm Reserve Rehabilitatie wegen 2072
|
Blz. 176
|
Bijlagen
|
Blz. 177
|
Totaaloverzicht exploitatiebudgetten
|
Blz. 178
|
Totaaloverzicht exploitatiebudgetten
|
Blz. 179
|
Benchmark taakvelden
|
Blz. 180
|
Benchmark
|
Blz. 181
|
BBV beleidsindicatoren in intern perspectief
|
Blz. 182
|
BBV beleidsindicatoren
|
Blz. 183
|
BBV beleidsindicatoren in extern perspectief
|
Blz. 184
|
BBV beleidsindicatoren extern vergeleken
|
Blz. 185
|
Toelichting taakvelden
|
Blz. 186
|
Toelichting taakvelden BBV
|
Blz. 187
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|